Vše, co byste chtěli nebo měli vědět
Zajímá Vás dění kolem lidských zdrojů, zaměstnanosti, změnách v zákoně ovlivňujících Váš profesní růst? Nebo Vás zajímá jen dění ve společnosti WinWork, s.r.o.?
Klišé v životopisech aneb nejčastější fráze uživatelů sítě LinkedIn v roce 2013
Již 259 milionů uživatelů z celého světa publikuje prostřednictvím profesionální sociální sítě LinkedIn své životopisy či sdílí profesní kontakty a zkušenosti. Jelikož však ve svých profilech velmi často opakují tytéž fráze, LinkedIn již čtvrtým rokem zveřejňuje seznam nejčastějších klišé:
- v roce 2013 první příčku obsadilo slovo „responsible“ (zodpovědný),
- v letech 2011 a 2012 byli uživatelé nejčastěji „creative“ (kreativní),
- a v roce 2010 vedla fráze „extensive experience“ (rozsáhlé zkušenosti).
Výzkum vycházel z anglicky vyplněných profilů uživatelů ze 14 zemí. Česká republika mezi nimi bohužel stále chybí.
LinkedIn však letos nezveřejnil jen seznam nejčastějších klišé, ale i doporučení, jak udělat váš profil originálním:
1. Uvažujte obráceně - u vaší charakteristiky nejprve uvažujte o slovech opačného významu. Váš profil by svým obsahem měl jasně říci, že jste např. zodpovědní nebo efektivní, aniž byste tato slova vůbec použili.
2. Prezentujte výsledky - své dovednosti vždy popisujte s ohledem na konkrétní výsledky vaší práce. Podpořte je vložením fotografie, videa nebo prezentace.
3. Nechte mluvit ostatní - požádejte důvěryhodné zdroje, aby vám napsaly doporučení nebo odklikly potvrzení vašich dovedností (endorsements).
4. Pište o sobě v činném rodě
5. Inspirujte se jazykem firem - najděte si profily firem působících v oboru, který vás zajímá. Zaměřte se na jejich způsob vyjadřování.
Top 10 klišé v profilech na LinkedInu v roce 2013 a další podrobnosti naleznete zde.
Zdroj: linkedin.com